გაკვეთილები

PAPYRUS

 გაკვეთილის გეგმის მოკლე აღწერა


თარიღი

15.04.2013
მასწავლებლის სახელი და გვარი

ლია ლომსაძე

საგანი

ინგლისური ენა

დონე

დ IV (VI კლასი)
მოსწავლეთა რაოდენობა

18

 თემის სახელწოდება

დიადი გამოგონებები - პაპირუსი




 გაკვეთილის სასწავლო მიზნები

მოსწავლეებმა შეიძინონ:
·          ლინგვისტური კომპეტენცია,
·           მართლწერისა და მართლმეტყველების საბაზისო ნორმების ცოდნა;
·           უცხოენოვანი ქვეყნების კულტურის შესახებ ინფორმაცია;
·           სამეტყველო უნარ-ჩვევები;
·         საკომუნიკაციო , სოციალური უნარ-ჩვევები,
·         არგუმენტირებული მსჯელობის უნარი
·           ინტერესი უცხო სამყაროს მიმართ;






 სწავლის შედეგები

·         შეეძლებათ არგუმენტირებული მსჯელობა ამა თუ იმ აღმოჩენის უპირატესობაზე უცხ.დ.IV.17.
·         ინტერაქციაში გამოიყენებენ გრამატიკულ ერთეულს (შედარების ხარისხებს,  ნამყო დრო) უცხ.დ.IV.18.
·         გაიღრმავებენ გეოგრაფიულ, ისტორიულ ცოდნას უცხ.დ.IV.20.
·         გამოიყენებენ სოციალურ უნარებს ჯგუფური და წყვილური მუშაობისთვის უცხ.დ.IV.25.
·         მოისმენენ და გაიგებენ მცირე ზომის ვიდეო ფილმს, გაივარჯიშებენ მოსმენის უნარ-ჩვევების გამოყენებაზე უცხ.დ.IV.3
·         გაიუმჯობესებენ  წერის უნარ-ჩვევებს უცხ.დ.IV.12.
·         ჩამოუყალიბდებათ დამოკიდებულება ამა თუ იმ აღმოჩენის მიმართ










მიმდინარეობა
(აქტივობა და დრო)

ფაზა - მოლოდინების განსაზღვრა
·         განვლილი მასალის (გამოგონებები) გამეორება . ტექსტს გაიხსენებენ მასწავლებლის კითხვებზე პასუხებით (ხანგძლივობა - 5-7წთ. )
·         გეოგრაფიული ცოდნის შემოწმება-გაღრმავება რუკის
მეშვეობით (1-2 წთ)

II ფაზა - ცოდნის კონსტრუირება
·         ვიდეოს ყურება (2 წთ.)
·         ყურების შემდგომი სავარჯიშოები (სურათების დაწყობა თანამიმდევრობით, ფრაზების მისადაგება სურათებთან, მოსმენილი ტექსტის რეპროდუქცია, პასუხების შემოწმება.  საჭიროების შემთხვევაში შეცდომის განხილვა) (15 წთ)

III ფაზა გამთლიანება
·         დისკუსია „ უპირატესი აღმოჩენა“ (10 წთ)
·         გუნდების შეფასება რუბრიკით (2 წთ)
·         საშინაო დავალების მიცემა-ახსნა (2 წთ)
·         სათადარიგო აქტივობა-შეჯიბრი - “Knots and Crosses”




შეფასება

მიმდინარე-განმსაზღვრელი :
·           ლექსიკური ცოდნა
·           გრამატიკული ცოდნა
·           გამოთქმა
·           ლექსიკური და გრამატიკული უნარ-ჩვევები (ცოდნის კონტექსტში გამოყენება)
·           მოსმენა-გაგება
·           ზეპირი კომუნიკაცია (ინტერაქცია, გაბმული ლაპარაკი, ზეპირი გამოსვლები)
·           წერითი კომუნიკაცია
·           შემოქმედებითობა
·          გაკვეთილზე ჩართულობა
·         თანამშრომლობა ჯგუფური და წყვილური მუშაობისას

რესურსები

კომპიუტერი, პროექტორი, სლაიდ შოუ, თაბახის ფურცლები სავარჯიშოებით, შეფასების რუბრიკა
 ინფორმაციის წყარო
(ნაბეჭდი, ელექტრონული და სხვ.)

ეროვნული სასწავლო გეგმა; ინგლისური ენის სახელმძღვანელო “English World 4”,  ვებგვერდი YouTube

Papyrus
Worksheet

    Activity 1              Put the pictures in order


   Activity 2         Match the phrases with the pictures
1.     Press with heavy stones ____
2.     Go to the river ____
3.     Cut the green part off ____
4.     Place  the long thin pieces in a box ____
5.     Cover the papyrus with a piece of cloth ____
6.     Cut the reeds into short pieces ____
7.     Use for writing and drawing ____
8.     Cut  the white  part into long, thin pieces ____

Activity 3          Make sentences using the phrases in Activity 3

How Egyptians made papyrus
                First,________________________________________________________________
_______________________________________________________________
Next,___________________________________________________________
________________________________________________________________
Then,______________________________________________________________
__________________________________________________________________
Finally,_____________________________________________________________
___________________________________________________________________

Activity 4        Topic for discussion
Which invention is the most important
Start with the phrases:
I think   /   To my mind     /  To me


Homework
The most important invention ever
Ø When was it invented
Ø Who invented it
Ø How does it work
Ø Why do you think it’s so important 






ტუტანხამონის საგანძური
გაკვეთილის გეგმის მოკლე აღწერა


თარიღი

11.02.2014
მასწავლებლის სახელი და გვარი

ლია ლომსაძე

საგანი

ინგლისური ენა

დონე

V (VII კლასი)
მოსწავლეთა რაოდენობა

18

 თემის სახელწოდება

ღირშესანიშნაობები - ტუტანხამონი




 გაკვეთილის სასწავლო მიზნები

მოსწავლეებმა შეიძინონ:
·          ლინგვისტური კომპეტენცია,
·           მართლწერისა და მართლმეტყველების საბაზისო ნორმების ცოდნა;
·           უცხოენოვანი ქვეყნების კულტურის შესახებ ინფორმაცია;
·           სამეტყველო უნარ-ჩვევები;
·         საკომუნიკაციო , სოციალური უნარ-ჩვევები,
·         არგუმენტირებული მსჯელობის უნარი
·           ინტერესი უცხო სამყაროს მიმართ;






 სწავლის შედეგები

·         შეეძლებათ არგუმენტირებული მსჯელობა ამა თუ იმ აღმოჩენის უპირატესობაზე უცხ.დ.IV.17.
·         ინტერაქციაში გამოიყენებენ გრამატიკულ ერთეულს (შედარების ხარისხებს,  აწმყო/ნამყო დრო) უცხ.დ.IV.18.
·         გაიღრმავებენ გეოგრაფიულ, ისტორიულ ცოდნას უცხ.დ.IV.20.
·         გამოიყენებენ სოციალურ უნარებს ჯგუფური და წყვილური მუშაობისთვის უცხ.დ.IV.25.
·         მოისმენენ და გაიგებენ მცირე ზომის ვიდეო ფილმს, გაივარჯიშებენ მოსმენის უნარ-ჩვევების გამოყენებაზე უცხ.დ.IV.3
·         გაიუმჯობესებენ  წერის უნარ-ჩვევებს უცხ.დ.IV.12.
·         ჩამოუყალიბდებათ დამოკიდებულება ამა თუ იმ აღმოჩენის მიმართ










მიმდინარეობა
(აქტივობა და დრო)

I ფაზა - მოლოდინების განსაზღვრა
·         გასცემენ პასუხს კითხვებზე:
Ø  თუ წვევიან მსოლიოს სხვადასხვა ქვეყნებს?
Ø  რა ღირშესანიშნაობები უნახავთ?
Ø  რომელ ქვეყანას ეწვეოდნენ, არჩევანი რომ ჰქონდეთ?
·         შეეცდებიან გაიხსენონ, რა იციან ტუტანხამონის შესახებ (ხანგძლივობა - 5-10 წთ. )

II ფაზა - ცოდნის კონსტრუირება
·         აქტივობა მოსმენის  წინ:
მოცემული სიტყვების სიიდან ხაზი გაუსვან მათ, რომლებიც, მათი არით, გამოყენებული იქნება ვიდეოში. საჭიროების შემთხვევაში დააზუსტონ მათი მნიშვნელობები(3 წთ.)
·         აქტივობა მოსმენის დროს:
შემოხაზონ ის სიტყვები, რომლებიც მოისმინეს (5 წთ)
·         აქტივობა მოსმენის შემდგომ:
ჭეშმარიტია/მცდარია (ფაქტობრივი ინფორმაციის გაგების შესამოწმებლად)
გადასამოწმებლად შესაძლებელია განმეორებითი მოსმენა (5-10 წთ)

III ფაზა - გამთლიანება
·         გასცემენ პასუხს კითხვებზე, მათი აზრით (ანალიტიკური აზროვნებისთვის):
Ø  იყო თუ არა არქეოლოგის სიკვდილი უბედური შემთხვევა?
Ø  რა ნივთები იქნა აღმჩენილი?
Ø  სად ინახება ეს საგანძზური ახლა?
Ø  რატომ არის ეს აღმოჩენა მნიშვნელოვანი? (10 წთ)
·         პასუხების დემონსტრირება (5წთ)
·         საშინაო დავალება:  მოიძიონ პასუხები ამ კითხვებზე სხვადასხვა მედია საშუალებებით
·         სათადარიგო აქტივობა-შეჯიბრი - “Knots and Crosses”




შეფასება

მიმდინარე-განმსაზღვრელი :
·           ლექსიკური ცოდნა
·           გრამატიკული ცოდნა
·           გამოთქმა
·           ლექსიკური და გრამატიკული უნარ-ჩვევები (ცოდნის კონტექსტში გამოყენება)
·           მოსმენა-გაგება
·           ზეპირი კომუნიკაცია (ინტერაქცია, გაბმული ლაპარაკი, ზეპირი გამოსვლები)
·           წერითი კომუნიკაცია
·           შემოქმედებითობა
·          გაკვეთილზე ჩართულობა
·         თანამშრომლობა ჯგუფური და წყვილური მუშაობისას

რესურსები

ინტერნეტი, კომპიუტერი, პროექტორი, სლაიდ შოუ, თაბახის ფურცლები სავარჯიშოებით, შეფასების რუბრიკა

 ინფორმაციის წყარო
(ნაბეჭდი, ელექტრონული და სხვ.)

  ეროვნული სასწავლო გეგმა;
  ინგლისური ენის სახელმძღვანელო “New Inspiration 1”,
   ვებგვერდი YouTube - Tut’s treasures


  
The Treasures of Tutankhamun
Worksheet
Activity 1.   Underline the words that you may hear


  Famous           Boy-king           The greatest find             Artifacts             Solid gold          Tomb
  Grave robbers        Mysterious                 Egyptologists              Great grandfather     Mosquito bite
  Blood poisoning               Dead                    Curse of the pharaohs               Beloved dog     Spooky

 Life story             Castle


Activity 2.   Are these statements true or false? Correct the false sentences
  Today the Tutankhamun’s treasures are famous world-wide ____
  He died at the age of 9 ____
  For more than 5000 years Tutankhamun lay in his tomb almost forgotten ____
  Archeologists made the greatest find of the 20th century in January, 1972 ____
  They found more than 5000 artifacts ____
  When the archeologists found the tomb it had already been robbed ____
  Lord Carnarvon died in his castle in south England ____
  He died of a mosquito bite ____
  Exactly the same time his beloved dog suddenly died ____
 Activity 3.   Answer the questions
  Do you think that the death of Lord Carnarvon was just an accident?
___________________________________________________________________________
  What artifacts do you think were found?
___________________________________________________________________________
  Where do you think the treasures of Tutankhamun are now?
___________________________________________________________________________
  Why do you think this discovery is important?
___________________________________________________________________________











                                                                                                                                                

No comments:

Post a Comment